...
[lwa template="aghadilwa"]
  • Blog
  • Unilever lanceert okselfris met CBD

Unilever lanceert okselfris met CBD

Unilever lanceert okselfris met CBD

Met zijn dochteronderneming Schmidt’s Natural slaat Unilever een nieuwe weg in: namelijk cbd-infused deodorant. Dit geeft de populariteit aan van het ‘groene wondermiddel’, dat steeds meer geaccepteerd wordt door de consument en onder grote consumptiegoederen bedrijven als Unilever.

Dat steeds meer multinationals het enorme potentieel van de legale cannabismarkt ontdekken, is niet verwonderlijk. Deze nieuwe miljardenindustrie trekt volle zalen. Naast de populariteit van CBD-olie is er een groeiende trend als het gaat om consumenten cosmetica met CBD.

CBD: het groene wondermiddel

Dat je er geen hulk van wordt is bekend, maar dat honderdduizenden mensen wereldwijd positieve effecten van cbd-producten ervaren, staat als een paal boven water. Niet alleen voor bestrijding van pijnklachten of het behandelen van spierziekten, slaapproblemen of andere stoornissen en medische klachten, maar ook als beauty- of gezondheidsproduct. Veel grote multinationals – zoals Marlboro, Heineken, Coca-Cola – profiteren van de lucratieve, groene groeimarkt.
Na het verstrijken van de Farm Bill in Amerika, werden voor veel multinationals en andere bedrijven de deuren wagenwijd opengezet. Vanaf dat moment zijn steeds meer bedrijven vrij om producten met cannabidiol (CBD), een bestanddeel uit henneptoppen, te produceren en verkopen. CBD is niet psychoactief, zodat je er niet high van kan worden, maar bevat wel veel natuurlijke en positieve gezondheidseigenschappen die de consument aanspreekt.

Wie mooi wil zijn…

Waar de laatste jaren de online webshops en fysieke winkels met CBD-olie als paddenstoelen uit de grond gestampt werden, is er een nieuwe (gezondheids)trend ontstaan. Namelijk een industrie vol met CBD-gezondheids-, beauty producten. In deze categorie vallen verschillende cosmetica: make-up, lippenstift, parfum, gezichtscrème, shampoos en ga zo maar door. Ook door beleggers wordt deze groeimarkt nauwlettend gevolgd. Zeker omdat het een mix betreft van 2 miljardenindustrieën. Namelijk de legale cannabisindustrie aan de ene kant en de traditionele schoonheidsindustrie aan de andere kant. Kortom: wie mooi wil zijn, moet cbd nemen.

Daar zit een luchtje aan

Dat een gigantisch bedrijf als Unilever, dat vorig jaar een omzet draaide van 51 miljard, in de legale wietmarkt stapt, zegt wat over het enorme potentieel, maar ook over de acceptatie onder zowel consumenten als bedrijven. Ook de toegankelijkheid van het middel is een erg positief punt: veel cbd-schoonheidsproducten mogen zonder recept over de toonbank verdwijnen. Iets waar ook Unilever graag van meeprofiteert. De voedsel- en warengigant lanceert dit jaar CBD-infused deodorant met Unliver’s dochteronderneming Schmidt’s Naturals. Wanneer het product naar Nederland komt is nog niet bekend.

Lees op drugsinc.eu het laatste nieuws en ontwikkelingen rondom cannabis en cbd.

cbdolie.nl
Inloggen
Nog geen account?  Maak er nu een aan